З досвіду роботи

   Я, Зубарєва Тетяна Вікторівна, вчитель математики Павлоградської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 8.
Моє педагогічне кредо: «Головне любити те, що робиш, і не зупинятися на досягнутому, а постійно самовдосконалюватися»
Постійно підвищуючи свій фаховий рівень, я одного разу почула  від викладача вислів Джона Дьюї «Якщо ми будемо навчати сьогодні так, як ми навчали учора, то ми ризикуємо відібрати у наших дітей завтра».
Тому тема моєї самоосвіти : «Використання інноваційних технологій навчання математики як засіб розвитку креативної особистості».
Швидкість соціальних і технологічних змін у навколишньому середовищі, прискорене нагромадження інформаційних ресурсів і засобів навчання, які стають доступними для більшості людей планети, мобільність населення зумовлюють переосмислення функцій і результатів загальної середньої освіти. Умовою і результатом інноваційного типу навчання є сформованість в учнів бажання і здатності самостійно вчитися, шукати в різних джерелах інформацію та засвоювати нові знання, виробляти вміння діяти, прагнути творчості, саморозвитку. Суспільству і державі потрібні громадяни, які вміють інтегруватися в швидкоплинний соціум, люди творчі, активні, конкурентоспроможні, компетентні, здатні до змін, з гнучким критичним мисленням, універсальними способами дії.
В своїй педагогічній роботі я використовує такі інноваційні технології: ІКТ, експериментальна робота та впровадження медіаосвіти в НВП. Ці технології становлять нерозривне ціле, що сприяє в поєднанні сприяє ефективному навчанню та вихованню школярів, розвитку креативної особистості.
Сучасна освіта повинна мати випереджальний характер, бути націленою на стале майбутнє, на ефективне розв’язання проблем нового століття. Сьогодні освіта – це вже не підготовка до життя, а спосіб життя, постійне навчання стає як умовою розвитку, так і формою адаптації особистості.
Отже, актуальним питанням є інтеграція основних засад сталого розвитку в зміст освіти, ключовою метою якої є формування мислення, орієнтованого на сталий розвиток та відповідні смисложиттєві цінності та пріоритети.
Одним із сприятливих шляхів впровадження ідей сталого розвитку в навчально-виховний процес є впровадження «наскрізного» навчання в математику. Я застосовую завдання – задачі з текстом, що містить аспекти сталого розвитку.
Тексти задач є не тільки навчальним матеріалом, а й містять в собі пізнавально-виховний аспект, що формує здатність дитини до адаптації в навколишньому середовищі.
        Збірка таких задач була представлена на конкурс на кращу методичну розробку з випереджаючої освіти для сталого розвитку, який поводився  восени 2013 року в ДОІППО, та посіла І місце в номінації «ОСР в середньому загальноосвітньому закладі» методика впровадження наскрізного навчання».
Серед пріоритетних напрямків освіти для сталого розвитку є розвиток інформаційної культури особистості, основ критичного мислення та медіаграмотності.
Основне завдання медіаосвіти – «підготовка нового покоління до життя в сучасних інформаційних умовах, до сприйняття інформації, навчити людину розуміти її, усвідомлювати наслідки її впливу на психіку, оволодівати способами спілкування на підставі невербальних форм комунікації за допомогою технічних засобів і сучасних інформаційних технологій».
Не секрет, що сучасні діти багато часу «проводять» в Інтернеті. Тому повинні навчити їх правильно користуватися ним.
На своїх уроках я намагаюсь давати учням такі завдання, які потребують вміння користуватися Інтернетом, телефоном, але спрямовані на вміння знайти необхідну інформацію.
       Учні повинні вміти знаходити інформацію на офіційних сайтах, знати про їх існування, вміти користуватися освітніми порталами, електронними енциклопедіями.

       Практичні завдання: підготувати повідомлення, презентацію, знайти історичні факти з історії математики, розроботи міні-проект, - це все сприяє формуванню в учнів медіа грамотності, правильному користуванню інформаційними ресурсами.



Немає коментарів:

Дописати коментар