ПОРАДИ ВЧИТЕЛЯМ

30 способів проведення опитування на уроці

З часом у кожного вчителя в його методичної скарбничці накопичуються найрізноманітніші прийоми опитування. Пропонуємо ознайомитися з деякими, найбільш популярними способами проведення опитування на уроці.

Читати далі...


17 способів випадкового поділу учнів на групи. Як згрупувати дітей, щоб нікому не було образливо

Кожен вчитель, використовує на уроках груповий метод роботи, стикався з проблемою поділу учнів на групи: поділ сприймається дітьми емоційно, а часом, коли сама процедура не зрозуміла і не прийнята дітьми, викликає суперечки, виплеск негативних емоцій і втрату часу уроку.

Читати далі...

Як перевірити домашнє завдання: 20 цікавих способів

Роль домашнього завдання в процесі шкільного навчання складно переоцінити. Чи буде учень регулярно і якісно його виконувати, багато в чому залежить від тих способів і форм перевірки, які вибирає вчитель.

Читати далі...

Ігри та вправи для тренування і розвитку пам'яті

Хороша успішність дитини в школі неможлива без хорошої пам'яті. Пам'ять є наріжним каменем навчання і виховання, формування навичок та особистісної орієнтації у світі. Для того щоб швидко, легко і в той же час вибірково запам'ятовувати наростаючі з кожним роком навчання обсяги інформації, потрібно тренувати пам'ять як у школі, так і вдома. Дуже часто батьки ставлять педагогам і вихователям питання: як краще розвивати пам'ять? Які прийоми і вправи для цього використовувати?

Читати далі...

Сім способів створити ситуацію успіху на уроці

Педагогів і батьків ось вже не одне століття мучить питання: чому у дітей пропадає інтерес до навчання? Погодьтеся, але багато першокласників просто рвуться в школу: очі горять, емоцій - "вагон", інтересу до навчання - "віз і маленький візок". Але проходить рік-два, і інтерес вичерпується. До п'ятого класу вже стає важко змусити робити уроки. А в 11-му класі почути від учня, що в школі цікаво і здорово - взагалі нонсенс.

Читати далі...

Як похвалити учня: 10 правил ефективної похвали

Похвала - дуже дієвий і тонкий педагогічний інструмент. Молоді вчителі не завжди знають, як правильно і ефективно похвалити учня. Сподіваємося, що їм допоможуть 10 золотих правил учительській похвали.

Читати далі...

Рефлексія як етап уроку: види, прийоми, приклади

Вчителі, які тільки починають свій професійний шлях, часто не надають значення такому важливому етапу уроку, як рефлексія. Начебто чули, що це таке, начебто знають, що рефлексія - це самооцінка. Але на практиці найчастіше цей етап уроку представлений у вигляді банальних "смайликів", листочків різного кольору і інших картинок, які учні дружно "ліплять на дошку" в кінці уроку. Іноді вчитель просто обмежується питанням: "Вам сподобався урок?" Всі учні дружно кричать: "Так!" - І все задоволені розходяться по домівках. Здавалося б, причепитися ні до чого: рефлексія була? Була! Оцінку уроку поставили? Поставили! У поурочному плані етап названий гарним словом "рефлексія"? Мається таке! І ніяких претензій.

Читати далі...

Організація усного рахунку - одна з умов успішного навчання математики

Добре розвинені в учнів навички усного рахунку - одна з умов їх успішного навчання в старших класах. Вчителю математики треба звертати увагу на усний рахунок з того самого моменту, коли учні переходять до нього з початкової школи. Саме в п'ятих-шостих класах закладаються основи навчання математики наших вихованців.

Читати далі...

П'ять порад щодо організації дослідницької діяльності школярів

Дослідницька діяльність учнів стала невід'ємною частиною роботи сучасного вчителя. У процесі організації такої діяльності вчитель і учень стикаються з низкою проблем: вибір теми, великий обсяг роботи, оформлення отриманих результатів, презентація роботи.

Читати далі...

Вчимо дітей задавати питання. Приклади і прийоми роботи

Педагоги всіх рівнів відзначають, що учні та студенти не вміють задавати питання. Точніше, питання, що задаються учнями, є односкладовими, в кращому випадку спираються тільки на факти. Але ж не дарма ж знак питання схожий на рибальський гачок. Значить, на нього можна щось зловити. Що ж це може бути? Правильно - інформацію. Логічно припустити, що на тоненький питаннячко може «клюнути» інформація сама загальна, а ось на товстий питання можна зловити інформацію неординарну, розширену. Які ж питання називають товстими, а які тонкими?

Читати далі...

Метод кластера в освітньому процесі. Що це таке і як його використовувати?

Кластер - це графічна форма організації інформації, коли виділяються основні смислові одиниці, які фіксуються у вигляді схеми з позначенням всіх зв'язків між ними. Він являє собою зображення, що сприяє систематизації та узагальненню навчального матеріалу.

Читати далі...

Яким має бути початок уроку, щоб у хлопців з'явився позитивний настрій на роботу?

Начало урока ... Учитель заходить в клас і зустрічає пару десятків очей. Які вони? Радісні або засмучені від того, що продзвенів вже дзвінок? Перед учителем зараз не просто його учні, а кілька дитячих душ, кожну з яких треба захопити, пробудивши інтерес до свого предмету, щоб, в кінцевому рахунку, отримати продуктивний результат. Як же створити той самий позитивний настрій, щоб урок відбувся?

Читати далі...












Немає коментарів:

Дописати коментар