вівторок, 15 вересня 2015 р.

Чи потрібно в школі проводити експериментально-дослідницьку роботу з питання "Інтергування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес"

Випереджаюча освіта являє собою один із ключових напрямків модернізації сучасної системи освіти як освіта, спрямована на врахування сучасних потреб суспільства у сталих моделях майбутнього, підготовку та адаптацію особистості до нових умов життя, розвиток її життєвих компетентностей відповідно до вимог часу. Як зазначається у доповіді комісії ООН «Сталий розвиток і рівність можливостей: краще майбутнє для всіх» (2011 р.), «Сталий людський розвиток полягає в розширенні значущих свобод людей вже сьогодні, одночасно з додаванням розумних зусиль, щоб не допустити серйозного зменшення таких свобод для майбутніх поколінь».
Перед випереджаючою освітою в інтересах сталого розвитку постає завдання забезпечити формування в молодого покоління нових форм мислення та поведінки у довкіллі, які припускають уміння прогнозувати і планувати, мислити творчо, критично та самокритично, відповідально і свідомо. При формуванні різноманітних моделей випереджаючої освіти важливе значення має процес становлення особистості та її соціалізації. У навчанні актуальним є використання дослідницької методики та методів пошуковості, проблемних, інтерактивних, групових методик. Стають необхідними уміння особистості брати участь у плануванні соціального розвитку території, передбаченні наслідків тих чи інших дій, перш за все - здатність до відповідального, виваженого ставлення – до довкілля (природного та соціального), до інших людей, до власного здоров’я тощо. Особистісна відповідальність також визначає ступінь зрілості особистості, характер її дорослішання у морально-ціннісному сенсі.
Сучасна педагогічна наука все більше акцентує увагу на необхідності формування соціальної відповідальності як інтегрального показника розвитку особистості та громадянського суспільства. Також важливе значення набуває пошук моделей освіти, що сприяли би більшій соціалізації особистості із врахуванням суспільних потреб у сталому майбутньому. Очевидною є необхідність в такому експериментальному дослідженні, яке б допомогло створити й реалізувати модель школи спияння сталому розвитку на засадах інтергації змісту випереджаючої освіти у навчально-виховний процес.
Як це можна зробите в наших умовах? Звичайно, це впровадження «наскрізного» навчання у навчально-виховний процес, проведення інтегрованих уроків та виховних заходів.
Наприклад, на уроці математиці в 5 класі розглядається задача: «Відомо, що запаси прісної води обмежені. Якщо з крана тече струмок товщиною з олівець, то за 1 хвилину в каналізаційні комунікації витікає 3л води. Скільки літрів води даремно витікає з 3 кранів, залишених учнями на перерві? (перерва триває 15 хв.)»
Такі вправи краплина за краплиною вчать дітей по іншому відноситись до свого оточення, дивитись на звичайні речі інакше та замислюватись над своїми діями.
Отже, спільно з батьками, громадськістю, щоденно на уроках, в позакласній роботі треба вчить сьогодні дітей виконувати щоденні дії – виключати світло, закривати кран, переробляти папір та багато іншого.

Тому щодня, крок за кроком ми повинні навчити дітей відчувати запит часу, вірити у красоту, дивовижний світ, доброту та зберігати все це для майбутнього покоління.

Немає коментарів:

Дописати коментар